سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

در قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری تنها مبارک و وزیر کشورش به حبس ابد محکوم شدند و سایر متهمان در این پرونده تبرئه شدند.

- حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر: حبس ابد

- حبیب العادلی، وزیر کشور حسنی مبارک: حبس ابد

- جمال مبارک، پسر حسنی مبارک: تبرئه

- علاء مبارک،‌پسر حسنی مبارک: تبرئه

در قضیه فساد مالی و سوء استفاده از قدرت نیز تمامی متهمان از جمله مبارک و حبیب العادلی وزیر کشورش بی‌‌گناه و تبرئه شدند.

-- حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر: تبرئه

- حبیب العادلی، وزیر کشور حسنی مبارک: تبرئه

- جمال مبارک: تبرئه

- علاء مبارک: تبرئه

- احمد رمزی، معاون وزیر کشور: تبرئه

- دلی فاید، معاون وزیر کشور: تبرئه 

- حسن عبد الرحمن، معاون وزیر کشور: تبرئه

- اسماعیل الشاعر، معاون وزیر کشور: تبرئه

- اسامة المراسی، معاون وزیر کشور: تبرئه

انشا الله مشت ملت مصر دهان قضات و حامیان مبارک را با اعدام انقلابی مبارک پر از خون خواهد نمود




ارسال توسط چریک دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
1) سید سعید زمانیان نماینده مردم محترم شهرستان شهرکرد - کمیسیون برنامه بودجه

2) امیر عباس سلطانی نماینده مردم محترم شهرستان بروجن - کمیسیون انرژی

3) مجید جلیل نماینده مردم محترم شهرستان لردگان - کمیسیون عمران

4) حمیدرضا عزیزی نماینده مردم محترم شهرستان اردل و فارسان و کیار - کمیسون بهداشت و درمان




ارسال توسط چریک دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

یکی از بزرگترین و نیکوترین اتفاقات تاریخ چند ساله یا حتی دهه اخیر رسانه ملی، توجه و پرداختن به دفاع مقدس و کاروانهای راهیان نور طی سال‌های اخیر است .

اگر روزگاری همه انتقادات متوجه این بود که چرا دفاع مقدس و پرداختن به آن و گرامی‌داشت آنرا فقط منحصر به یک هفته دفاع مقدس در آخر تابستان کرده‌ایم؛ و چرا با وجود این همه هجمه و حمله علیه ارزش‌های 8ساله دفاع مقدس، از موضع انفعال و کم کاری و غفلت و یک هفته دفاع مقدس اکتفا می‌کنیم؛ امروز شاهد این هستیم که در همه ایام سال به شیوه‌ای مناسب به برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس پرداخته می‌شود و توجه نسبتا خوب و قابل قبولی از سوی رسانه ملی به این مقوله می‌شود که به‌نظر من یکی از بزرگترین اتفاقات سالهای اخیر رسانه ملی است.

فراموش‌مان نمی‌شود که روزگاری قلم به دستان جیره خوار و یا منحرف، شبانه روز می‌نوشتند که جنگ هشت ساله و پرداختن به آن یعنی پرداختن به خشونت!

ویا اینکه پیوند مقدس را از دفاع مقدس حذف گردد و از کلمه دفاع به جای آن استفاده کردند ویا جنگ ایران و عراق را یکسری بازی های سیاسی تصور کردند و هرگز حاضر نشدند بپذیرند که دفاع مقدس معدن همه خوبی ها، کرامتها، ارزشهای والای انسانی و دینی بود . نمی‌خواستند نسل جدید و نسل جوان ما درک کند که چه میراثی دارد و عشق به قرآن و شوق دیدار امام عصر و اشتیاق شهادت چگونه در 8سال دفاع مقدس میان رزمندگان و بسیجیان این مرز و بوم موج می‌زد و این چه ذخیره گرانبهایی است .

بزرگترین آرزو دشمنان این ملت دین بود که میان نسل جدد وارزشهای مهم که همان سرمایه های اصلی او هستند فاصله نیفتد و جوان ما با فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت و مقاومت بیگانه شود، اما طی سالهای اخیر گام به گام و پله پله حرکت صعودی و روشنی بخشی را ازسوی رسانه ملی در پرداختن به موضوع دفاع مقدس شاهد بودیم و امروز به جز ثابت برنامه های سیما تبدیل شده است.

در ایام نوروز91 که سه ماهی از آن می‌گذرد از چندید کانال در قالب برنامه های متنوع شاهد پرداختن به موضوع دفاع مقدس و راهیان نور بودیم و امروز همچنان شاهدیم که این توجه و این اهمیت دادن پابرجاست و هر روز از شخصیت و جذابیت بالاتری هم برخوردار است.

«نسیم مهتاب» عنوان برنامه ای است که از شبکه سوم سیما که شبکه جوانان است، به نحوی موثر و زیبا ارزش‌هایی که ذکر شد را به جوانان منتقل می‌کند و پیوندی عمیق بین جوان امروزی با جوان سی سال قبل که روزهای زیبای جوانی خویش را در سرزمین‌های مقدس دفاع از دین و وطن سپری کرد ایجاد می‌کند. وقتی در این برنامه تصاویر کاروان‌های راهیان نور و خصوصاً تصاویر جوان یا جوانان امروزی که دراین سرزمین هابه یاد اصحاب سفر کرده خمینی (ره) اشک می‌ر‌‌یزند به خاکهای پاک شلمچه و طلائیه و ... را به‌عنوان تبرک می‌بوسند و مشتی را هم به غنیمت میبرند، در کنار تصاویر ناب جبهه ها و تصاویر جوانان آنروز در جبهه ها را در کنار هم در دونیمه صفحه تلویزیون به نمایش می‌گذارند، ناخودآگاه هر بیننده ای را به وجد می آورد و هر مخاطبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به این باورمی‌رساند که علی رغم این همه تبلیغ و توطئه برای جوانان، واقعیت اما چیز دیگریست و آن همان تصاویری‌ست که از آن سرزمین‌ها روی آنتن می‌رود!

برنامه «نسیم مهتاب» از این حیث که پیوندی عمیق و دائمی بین نسل جدید و نسل اول انقلاب و بویژه نسل حاضر در جبهه ها ایجاد می‌کند . بسیار ارزشمند است واز این بعد که به فرآموشی سپرده شدند و یا قطعی بودن برنامه های مربوط به دفاع مقدس جلوگیری میکند ، بسیار قابل تحسین وقابل ستایش است .

ازسوی دیگر نسیم مهتاب همان مصداق عملی تعظیم شعائر دینی است . یعنی حفظ و گرامیداشت دائمی و همیشگی فرهنگ جبهه ها و فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت ... ونیز حفظ ارزشها و حفظ یاد شهدا ... تزریق روحیه ی عشق به وطن و عشق به ولایت و در یک کلام تفسیر عملی لبیک به رهبر و امام امت . امیدواریم این قبیل برنامه ها که هر روز بر زیبایی آن و کامل تر شدن آن هم افزوده میشود و در بین مردم هم از استقبال بیشتر و بهتری برخوردار میشود با همین قوت ادامه یابد و همچنان جزء ثابت برنامه های رسانه ملی باشد .


منتشر شده در  هنر نیوز




ارسال توسط چریک دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مسابقه تلفنی «الو بفرمایید» رقابتی است میان دانش آموزان و نوجوانان محدوده سنی راهنمایی و دبیرستان که از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود. رویکرد اصلی این مسابقه اینست که ضمن ایجاد یک حس رقابت سالم بین این طیف سنی از بینندگان تلویزیونی نوعی بار آموزشی هم با خود به همراه داشته باشد. در واقع رکن اصلی برنامه هم آموزش است. سوالات این مسابقه بیشتر از کتب درسی و نیز مطالب مربوط به این محدوده سنی انتخاب می شوند و در بر گیرنده مطالب علمی، دینی، فرهنگی و ... است .
نکته مورد عنایت در این برنامه این است که برخی نکات کلیدی برای این گروه سنی و حتی برای برخی از بزرگسالانی که بیننده آن هستند جنبه تعلیم و تربیتی دارند و نوعی کلاس درسی متنوع از موضوعات مختلف است .
این مسابقه اگرچه با یک مسابقه ایده آل و آرمانی هنوز فاصله دارد ولی برکات زیادی داشته است. اولا سهم نوجوانان ما از برنامه های شبکه آموزش و بخصوص بخش های مسابقه ای را بالا برده است که همین موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در این قشر آینده ساز می شود. همچنین از آنجایی که راه برقراری ارتباط با مخاطب بویژه نسل جوان و نوجوان کمی پیچیده تر از سایر اقشار است و انتقال مفاهیم و ارزش های دینی به آنان کمی سخت تر به نظر می رسد؛ لذا این مسابقه از شبکه قرآن راهی‌ست به سوی ارتباط بهتر و موثر تر با این نسل و همچنین ابزار مفید و موثریست برای نفوذ بهتر در ذهن بیننده و نیز تثبیت مطالب و مفاهیم قرآنی که در خلال سوالات به آنها اشاره می شود .
همچنین این برنامه در ایجاد ذهنیت بهتر از شبکه قرآن در نظر نوجوانان بسیار موثر است و موجب اقبال بیشتر نوجوانان به سایر برنامه های سیما هم خواهد شد. چرا که ممکن است بسیاری از نوجوانان ما این احساس را داشته باشند که شبکه ی قرآن مربوط به بزرگسالان است و برنامه ای متناسب با آنان ندارد ! لذا این برنامه دریچه و پنجره‌ای‌ست برای پیوند بین نسل جوان و نوجوان با سایر برنامه های شبکه ی قرآن سیما.
البته در مورد این برنامه نکات فراوانی به نظر می رسد وجود داشته باشد که اشاره به آنها خالی از لطف نیست . در درجه ی اول بایستی به جهت گیری کلی آن اشاره شود که همانگونه که در ابتدا هم ذکر شد رویکرد آموزشی در حوزه های مختلف بخصوص در حوزه های دینی و معرفتی دارد . اما در حوزه های ساختاری و اجرایی هم لازم است به نکاتی اشاره شود .
مشخصا هر مسابقه ای یا به طور کلی هر برنامه ای که در آن صحبت از رقابت بین چند نفر یا چند گروه است میزان هیجان بخشی به آن از طریق روند مسابقه و نیز کیفیت اجرای مجری بسیار مهم است . برنامه ای که رقابت فشرده و تنگاتنگی بین شرکت کنندگان آن باشد ولی از هیجان کافی به لحاظ ساختار و نحوه ی اجرا برخوردار نباشد و یا از مجری توانمندی برای تزریق انرژی و شادابی و تهییج مخاطبین و نیز شرکت کنندگان نداشته باشد نمی تواند در جذب مخاطب موفق باشد.
در این مورد باید گفت که مسابقه «الو بفرمایید» دارای ساختاری نسبتا جذاب و جالب و روندی ایده آل برای یک مسابقه در این گروه سنی است . به عنوان مثال اینکه در این برنامه دو نفر همزمان به طور زنده و البته به صورت تلفنی به سوالاتی پاسخ می دهند که ریشه در اطلاعات درسی و عمومی آنان دارد و نیز پاسخ غلط با امتیاز منفی همراه است و اینکه این رقابت در 100 ثانیه و به طور حذفی و مرحله به مرحله است ، همه این ها از عواملی است که به جذابیت برنامه کمک می نماید .
اما باید گفت که موارد مذکور کافی نیست و این ها تنها بخشی از نیاز های برنامه است . پخش یک موسیقی متناسب با مسابقه و نیز متناسب و درخور شان شبکه ی قرآن و نیز پر جنب و جوش بودن و هیجان انگیز تر بودن مجری برنامه هم از دیگر مواردی است که در این برنامه نسبت به آن باید بررسی های لازم انجام گیرد و در این قسمت برنامه تقویت های لازم انجام بگیرد.


منتشرشده در هنر نیوز





ارسال توسط چریک دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

وقتی یک ماه پیش یکی از دوستانم یک ایمیل با تیتر بالا برایم فرستاد با خودم گفتم اولا آیا واقعا این مقدار انرژی مصرف کردن برای همچین کاری می ارزد ثانیا در علم اپتیک و لیزر قانونی وجود دارد که دیدن یک پرتو نور به سمت یک منبع نور کاری نزدیک به نشدن است پس چه طور این شرکت اسرائیلی می خواهد همچین کاری کند.

از آن موقع تا دو ساعت پیش هم اصلا حواسم به آن ایمیل نبود که از دو ساعت پیش با فریاد های تبلیغاتی تعدادی از بچه های خوابگاه و رصد اوضاع شبکه های اجتماعی متوجه شدم که امشب با شب هاب قبل باید فرق داشته باشد و از ساعت 23 هم مشتاقان وچشم انتظاران زیادی را دیدم که در بالکن ها چشم انتظار یک آرم تبلیغاتی بودند ولی خبری از آرم نبود خیلی ها هم که می دانستند این قضیه دور از واقعیت است اما باز چشم انتظار بودند.



شاید اگر فقط همین قدر نیم ساعت که منتظر آرم پپسی بر روی ماه بودیم برای ظهور آقا امام زمان این ماه عالم تاب منتظر بودیم امام زمان (عج) ظهور می کرد

 




ارسال توسط چریک دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد